Hidup..

Andai hidup ini ceriteranya boleh diubah hanya dengan menulis di helaian2 kertas, mungkin bahagia itu dalam diri setiap manusia.
Andai senyuman seseorang itu tak dipersoalkan.. Mungkin tiada luka dihatinya.
Andai gelak tawa seseorang itu tidak dihukum.. Mungkin air jenih itu tidak menitis jatuh dari mata..

Wahai insan.. Jangan menghakimi diri ini tanpa tahu apa yang berlaku. Setiap derita dalam diri ini, tiada siapa yang mengetahui, tiada siapa yang mengerti. Berhenti hukum aku bila aku tersenyum. Berhenti hina aku bila aku ketawa. Tolong berhenti dan bantu aku untuk melangkah, jika tangan untuk dihulurkan itu tiada, pejamlah matamu, pakukanlah lidahmu.. kerana setiap kata2 mu membunuh perlakuanku.

3 comments:

  1. Salam buat awak,sy suka sngt dgn penulisan kate2 yg tetre di atas

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wa'alaikumsalam.. tak sangka ada yang singgah dekat blog saya. Terima kasih sebab suka penulisan ni :)

      Delete
  2. Wa'alaikumsalam.. tak sangka ada yang singgah dekat blog saya. Terima kasih sebab suka penulisan ni :)

    ReplyDelete

zuraizlita. Powered by Blogger.