OFFICIALLY GRADUATED

Assalamualaikum...
dah lama rasanya tangan ni tak menaip... macam mana nak mula ye?? emmm..
Lepas habis diploma, aku dah sambung degree, alhamdulillah.. ada lagi rezeki nak sambung. nama course aku 'bachelor in information system (hons) artificial intelligence engineering' atau nama singkatannya AI. kalau aku borak dengan insan2 yang course selain aku, aku tak boleh sebut 'AI' sajaha sebab mereka2 ni akan cakap "Ai pun ada degree ke?". ingin saya tekankan disini, AI bukan Ai (adoble illustrator).ok habis pasal degree..

pada 9/11/2015. tarikh keramat. finally I have diploma computer science certificate. yeyyy... walaupun grad bukan dengan selempang pink, tp aku bersyukur sangat. CS bukan course senang. siapa kata tak suka, tak boleh berjaya? nak share gambar sikit...




gambar kat atas ni.. gambar insan2 kesayangan. tanpa mereka2 ni, aku rasa aku tak dapat naik pentas pada waktu yang sepatutnya. mereka ni la kawan aku ketawa, menagis, bergaduh and sebagainya. mereka ni tak pernah kedekut ilmu, sentiasa membantu and surprisingly they believe in me more than i do. aku ni manusia yang tak pernah tahu sejauh mana kemampuan diri. mereka ni selalu sedarkan aku, beri pendapat, semangat yang paling penting hubungan persahaban tu kuat. nak tengok aku 'jatuh', itu bukan diaorang. they part of my life, bila dah grad ni rasa sedih.. agak2 bila dapat jumpa diaorang lagi? soalan yang aku dan mereka sendiri  tak boleh jawab...


atas ni.. gambar family la.. tanpa doa dan bantuan diaorang, mana mungkin aku rasa pakai jubah tu. and i never knew that i am important to them until this day came. u born in a family because they will loved you as much as you love them. i take that as a note. waiting for me for hours it's really exhausted. i know that. Family, for what you have done,  i really really appreciate that. love u a lot :) .

P/S : dah jadi alumni uitm melaka. huhuhu.. tamat satu perjalanan... for 2 and half year onward, i'll try my best to get bachelor in AI certificate. InsyaAllah :) .

0 comments:

Post a Comment

zuraizlita. Powered by Blogger.