sebaldi air mata hukhuk..

tajuk macam nak story benda sedih je padahal nak cerita pasal drama... huhuhu.

biasalah, cuti sem macam ni, kalau tak kerja.. dok rumah, layan movie yang dah diseludup dari kolej sebelum cuti start.. semalam aku menghabiskan masa dengan tengok cerita glee. aku punya nangis, satu tuala pun tak cukup, lagi2 tribute fasal cory monteith.. sampai cendol pun kluar. huhuhu...
sedih sangat. *orang lain dah tengok banyak kali. saya je menjakunkan diri...

hari ni aku layan cerita...
nice guy
drama ni jahat.... banyak air mata tumpah. kalau ditadah, satu gayung mungkin. cerita dia pasal seorang lelaki yang sangat baik, tapi semua orang anggap dia jahat. tengok cerita ni, buat aku terfikir, ada ke orang yang sanggup bekorban demi orang lain? yang sanggup bergadai nyawa demi adik, kawan dan the person that he love. ada ke manusia yang terima dugaan berat sampai macam ni sekali? kemudian aku menggeleng kepala, ni kan drama je, asal emo sangat? huhu.. kalah makcik2 yang tengok sinetron beratus-ratus episod kat tv. 

cakap pasal drama, macam akak aku, dia agak pelik kenapa aku suka sangat layan drama korea, jepun, taiwan.. the reason is... kalau aku start tgok sinetron kat tv tu, aku akan terjebak dengan ratusan episod, pas tu kalau channel tu dah bosan ngan cerita tersebut, dia akan tukar cerita lain dengan sesedap rasa. kalau tengok drama yang ada kat laptop ni, episod paling banyak pun 22, tak payah nak tunggu berhari-hari. pas tu sakit hati.. kenapa tak layan drama melayu? sebab, semuanya dah ada kat dalam novel. baca novel 2 hari dah habis, tgok drama tv... fuh... sakit jiwa. berapa bulan nak tunggu cerita tu habis. lagi satu, cerita melayu tak lari dari pangkat. dato', datin, tan sri, CEO...yakkkssss.. tak berkemasyrakatan betul. tak habis-habis ngan puak kaya. jalan cerita pulak, kawin pakse - tak suka - duduk sebumbung - fall in love... yey!! happy ending.... baik tgok cerita teletubbies, adalah jugak faedahnya.. boleh gelak.

 p/s :  bukan nak burukkan karya orang melayu sendiri, cuma..producer, pengarah, penulis skrip.. please think out of the box. jangan sebab satu cerita dapat sambutan hangat, cerita lain semua ikut flow yang sama. kalau dulu boleh buat cerita gempak macam 'seutuh kudrat talian  kasih' yang penuh dengan pengajaran n jalan cerita yang menarik... kenapa tak sekarang?

0 comments:

Post a Comment

zuraizlita. Powered by Blogger.